אדינבורו – המודל של סקוטלנד למיחזור פסולת

אריאל מליק

עיר הבירה של סקוטלנד, אדינבורו, הצליחה לרשום את שיעור המיחזור הגבוה ביותר שלה אי פעם – 38 אחוזים, כך עולה מנתונים של מועצת העיר.

מאת: אריאל מליק

על פי הנתונים, שיעור הפסולת הממוחזרת צמח בחמישה אחוזים לעומת השנה שעברה והמטרה היא כמובן להמשיך ולשבור את השיא. היעד השאפתני שהציבה לעצמה אדינבורו לשנת 2014 הוא שיעור מיחזור של 50 אחוזים. עוד עולה כי תושבי העיר משתמשים בשירותי סילוק פסולת בצורה יעילה ביותר וכי קיימת ירידה משמעותית בכמות הפחים שעולים על גדותיהם ברחובות. גם כמות הפסולת המונחת בצידי הדרך ירדה באופן דרסטי בשנה האחרונה.

אריאל מליק - אדינבורו המודל למיחזור פסולת
אריאל מליק – אדינבורו המודל למיחזור פסולת

במקביל למאמצי המיחזור ולהישגים הנאים, הממשלה הסקוטית לוחצת על כל הרשויות המקומיות לספק שירותי ניהול פסולת מזון עד שנת 2015, כדי להביא לשימוש יעיל בה ולהפיק ממנה אנרגיה.

לפי נתוני הדו”ח, באידנבורו מוחזרו כ-4,390 טון של פסולת מזון בשנה האחרונה, שהם גידול אדיר של 283 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה. “המטרה היא שלא יהיה בזבוז של פסולת. 70 אחוז מהפסולת הביתית יכולה להיות ממוחזרת, ואנשים רבים זורקים פסולת שכזו לפח האשפה”, הסבירו באדינבורו את ההיגיון הפשוט.

בעיר שחרטה על דגלה את המיחזור, מעוניינים כעת לעבור לשלב הבא ולהגדיל את שיעור המיחזור דרך מערכת החינוך ותכניות מעורבות שונות בקהילה. באופן הזה, הם מקווים שעד שנת 2025, יגיע שיעור המיחזור ל-70 אחוזים. בנוסף, מתכננים בעיר להקים מתקני אנרגיה ירוקה ומספר חברות כבר הציעו הצעות לבנייתו. אין ספק שעיר הבירה הסקוטית מהווה דוגמא ומופת למיחזור למדינה ולממלכה הבריטית כולה.

אריאל מליק הוא איש עסקים ויזם המתמחה בשוק ההון ומשקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

On Key

עדכונים אחרונים מהבלוג - אריאל מליק

נגישות