אוסטרליה תקדם פרויקטים להפקת אנרגיה מפסולת

אריאל מליק

למרות ששוק הפקת האנרגיה מפסולת באוסטרליה נמצא בחיתוליו, התחזיות מדברות על צמיחה משמעותית בתחום באזור זה, כך פורסם באתר PennEnergy. במדינת ניו סאות’ ווסט גובשה לראשונה באוסטרליה מדיניות בנושא, ולפיה פסולת מוצקה מהערים תתורגם לאנרגיה במספר פרויקטים במדינה, חלקם ממתינים לאישור או למימון.

הובא על ידי איש העסקים אריאל מליק

באוסטרליה בוצעו בשנים האחרונות כמה פרויקטים להפקת אנרגיה בדרכים נוספות, אבל היוזמות האחרונות בתחום הן הראשונות בשוק הפקת האנרגיה מפסולת. מגזר זה צפוי לצמוח בין השנים 2015 ל-2020, עד כדי הפקה של 80 מגה וואט מכ-12 מיליון טון פסולת בשנה בשנת 2020.

גם שוק הביומסה והביוגז צפוי אף הוא לגדול בכ-3.2 אחוזים בין השנים 2013 ל-2020, מה שאומר שאוסטרליה מראה ניצנים של מעבר לעידן חדש בתחום האנרגיה. במדינה טענו כי הטכנולוגיה הבשילה וניתן להפוך פסולת עירונית לאנרגיה. עם זאת, קיים חשש קטן מפני הסיכונים הטכניים שקשורים בהתקדמות פרויקטים אלו.

לאוסטרליה בהחלט יש לאן לשאוף

ייתכן שהאוסטרלים חוששים מפני שאחת החברות בתחום נכשלה בעבר ביישום פרויקט להקמת מתקן המרת פסולת לאנרגיה. מאז שהפרויקט נגנז לפני כמעט עשור, התקדמו מדינות רבות בנושא הפקת אנרגיה מפסולת, ונראה שכעת הגיע תורם של האוסטרלים.

במדינה מודים כי בהשוואה לשוק העולמי, יש לאוסטרליה לאן לשאוף. המחירים של הטמנת הפסולת לא יקרים באוסטרליה בשל השטח הגדול שלה, אבל בכל מקרה ישנו רצון להתקדם בתחום הפקת האנרגיה, שעשוי לקדם מאוד את הכלכלה המקומית.

אריאל מליק הוא איש עסקים ויזם המתמחה בשוק ההון ומשקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

On Key

עדכונים אחרונים מהבלוג - אריאל מליק

נגישות